andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

طرح ارتش آمریکا برای 'عشق‌باران' در میدان جنگ

ارتش آمریکا طرحی را برای تولید "بمب همجنس‌گرایی" در دست بررسی داشته است. بر اساس اسناد، قرار بود این بمب، سربازان دشمن را از لحاظ جنسی نسبت به همقطاران خود "مقاومت ناپذیر" کند.

تسلیحات دیگری که هرگز ساخته نشده‌اند، از جمله شامل سلاحی می‌شود که سربازان دشمن را با بوی بد دهانشان متمایز می‌کند تا به راحتی قابل شناسایی شوند.

وزارت دفاع آمریکا، سلاح‌های شیمیایی مختلفی را در دست بررسی داشت که مرگبار نبودند اما برای برهم ریختن نظم و روحیه ارتش دشمن به کار می آمدند.

این طرح‌ها در سال 1994 برای یک پروژه شش ساله با هزینه هفت و نیم میلیون دلار تهیه شدند اما هرگز پیگیری نشدند.

آزمایشگاه رایت متعلق به نیروی هوایی آمریکا در شهر دیتون، واقع در ایالت اوهایو، از پنتاگون خواسته بود تا بودجه پژوهش درباره برخی مواد شیمیایی را تامین کند که آنها را "ایذایی، آزارنده و برانگیزنده وجوه ناپسند در افراد" توصیف می‌کرد.

به تازگی، گروه موسوم به "پروژه سان‌شاین" که بر تحقیقات در زمینه سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک نظارت می‌کند، توانست این اسناد را با استناد به قانون آزادی دسترسی به اطلاعات، به دست بیاورد.

"کی بود؟ کی بود؟ من نبودم"

در طراحی سلاحی که "بمب عشق" نامیده می‌شد، استفاده از یک ماده شیمیایی شهوت‌زا مورد نظر بود که رفتارهای همجنس‌گرایانه را به طور گسترده‌ای در میان سربازان بر می‌انگیزد تا به آنچه که نظامیان یک ضربه "ناگوار اما کاملا غیرمرگبار" به روحیه دشمن توصیف کردند بیانجامد.

همچنین گزارش شده است که دانشمندان، طراحی یک سلاح شیمیایی موسوم به "نیشم بزن/ گازم بگیر" را در نظر داشتند که انبوه زنبورهای خشمگین یا موش‌های عصبانی را به سوی نیروهای دشمن جذب می‌کرد.

ماده دیگری هم مورد توجه قرار داشت که پوست را به نحو تحمل‌ناپذیری در برابر تابش آفتاب حساس می‌کرد.

یکی دیگر از این طرح‌ها، درباره تولید یک ماده شیمیایی بود که بوی بد شدید و بادوامی را در دهان ایجاد کند تا سربازان دشمن، حتی هنگامی که می‌کوشند در میان غیرنظامیان پنهان شوند، انگشت‌نما باشند.

در نسخه دیگری از این طرح، پژوهشگران تولید بمب "کی بود؟ کی بود؟ من نبودم" را در نظر داشتند که می‌توانست سربازان دشمن را به عارضه‌ای شبیه باد شکم دچار کند.

البته بر اساس اسناد دولتی، ابزاری مانند سلاح "کی بود؟ کی بود؟ من نبودم!" از سال 1945 مورد توجه تولیدکنندگان تسلیحات بوده است.

با وجود این، پژوهشگران به این نتیجه رسیدند که پایه و اساس چنین سلاحی، نقطه ضعفی دارد که آن را بی‌فایده می‌کند زیرا "مردم بسیاری از نقاط جهان، از آنجا که بوی مدفوع را به طور مداوم استنشاق می‌کنند، آن را قبیح نمی‌دانند."

سروان دن مک سوینی، از مدیریت مشترک سلاح‌های غیرمرگبار در پنتاگون می‌گوید که وزارت دفاع به معنای واقعی کلمه، صدها ایده برای چنین پروژه‌هایی دریافت داشته است اما "هیچکدام از سیستم‌هایی که در طرح سال 1994 تشریح شده بودند، ساخته نشده‌اند."

او به بی بی سی گفت: "این نکته مهمی است که تنها طرح‌هایی برای تولید یا تهیه مورد توجه قرار می گیرند که بر اساس بررسی‌های سختگیرانه درباره تاثیرات انسانی، مسائل حقوقی و تطابق با پیمان‌های بین‌المللی، مناسب شناخته شوند."

تصاویر و داده های تازه 'هویگنز' از تایتان

دانشمندان اولین نتایج داده های کاوشگر فضایی هویگنز، پس از فرود بر تایتان، بزرگترین قمر کیوان، را به همراه یکرشته از تصاویر جدید از سطح این قمر منتشر کرده اند.

این دانشمندان همچنین صداهای ضبط شده توسط هویگنز به هنگام ورودش به جو تایتان را پخش کردند.

تصاویر رنگی از تایتان نشان می دهند که سطح این قمر برنگ نارنجی روشن است و در سطح تایتان تکه های بزرگی که احتمالا از یخ تشکیل شده وجود دارد.

یکی از دانشمندان درباره نتایج داده های کاوشگر فضایی هویگنز، از سطح تایتان می گوید که در آنجا تپه ها و مناطقی وجود دارد که مانند صخره است.

به گفته این محقق به نظر می رسد که در روی برخی از تپه ها، کانال و یا چاهکهایی وجود دارد که البته این بدان معنا نیست که آنها اکنون درون خود مایعی دارند اما مسلما قبلا آنجا نوعی مایع وجود داشته است.

وی می گوید احتمال دارد که اتان و یا متان به صورت باران بر روی این تپه ها می باریده و بعد به پایین جاری می شده است.

تصویری تخیلی از کاوشگر فضایی هویگنز، بر روی سطح کیوان
هویگنز اطلاعات را برای سفینه مادر، کاسینی، که در مدار کیوان می ‌گردد مخابره می‌ کند تا این امواج را مجددا به سوی زمین ارسال کند

داده‌ هایی که توسط هویگنز گردآوری می ‌شود می ‌تواند اطلاعات دقیقی را درباره شرایط شیمیایی و آب و هوایی این سیاره فراهم کند.

دانشمندان عقیده دارند شرایط شیمیایی سیاره تایتان، که آکنده از مولکول‌ های نیتروژن، متان و سایر مواد ارگانیک (کربنی) است، به شرایط زمین در چهار میلیارد و 600 میلیون سال پیش شباهت دارد.

بنابراین، مطالعه این شرایط می ‌تواند به دانشمندان شناخت بیشتری از آن دسته واکنش ‌های شیمیایی بدهد که زمینه را برای پیدایش حیات روی کره زمین آماده کردند.

پیشتر و بدنبال فرود این کاوشگر بر سطح این قمر کیوان ژان ژاک دوردین، مدیر کل آژانس فضایی اروپا، که بسیار هیجان زده بود، گفت: "ما نخستین بازدیدکنندگان تایتان هستیم."

روز جمعه (14 ژانویه) پایگاه زمینی آژانس فضایی اروپا، با ارسال امواجی از سوی این سفینه، از فرود موفقیت آمیز آن باخبر شد.

تلسکوپ رادیویی عظیم "گرین بنک" در ویرجینیای غربی، امواج حامل این اطلاعات را ردیابی کرد که نشانه ‌ای بر فعال بودن و سلامت این فضاپیما است.

این دورترین نقطه در منظومه شمسی است که بشر موفق به فرود آوردن یک سفینه فضایی بر آن می شود.

تحقیقات علمی فضاپیمای هویگنز درباره این دنیای اسرارآمیز و ناشناخته می ‌تواند نشانه ‌هایی درباره چگونگی آغاز حیات بر روی زمین به دست بدهد.

هویگنز اطلاعات را برای سفینه مادر، کاسینی، که در مدار کیوان می ‌گردد مخابره می‌ کند تا این امواج را مجددا به سوی زمین ارسال کند.

پروفسور دیوید ساوت وود، مدیر بخش علمی آژانس فضایی اروپا گفت: "ما امروز کاری را انجام می ‌دهیم که برای قرن‌ ها باقی خواهد ماند. آنچه اهمیت دارد، اسم من نیست بلکه کاری است که انجام می ‌دهیم."

او گفت: "اگر کریستف کلمب تصمیم نگرفته بود که از اقیانوس اطلس بگذرد و اگر گفته بود که این سفر دو ماه طول خواهد کشید، ملکه ایزابلا پول هنگفتی را صرفه جویی می ‌کرد. شما ناگزیر هستید که ریسک کنید وگرنه اگر جسارتی نباشد، دستاوردی هم نخواهد بود."

فضاپیمای کاسینی که در ژوئیه 2004 به سیاره کیوان رسید، در طول هفت سال گذشته سفینه هویگنز را در مسافتی بیش از هزار میلیارد کیلومتر در فضا حمل می کرد.

مانیتیسم شخصی (( قسمت اول ))

برای شروع دوباره مطالبم از مطلبی شروع کردم که شاید برای شما جالب باشه .
این مطلب رو من در چند قسمت به شما تقدیم می کنم .
به نظر می رسد که برخی از افراد که از جذابیت , کمال یا شخصیت مصمم و قوی برخوردار هستند , تاثیر قابل ملاحظه ای بر دیگران دارند . روانشناسان نام این جذابیت را (( مانیتیسم شخصی )) گذاشته اند و کوشش می کنند این حالت را تعریف کرده و روش هایی برای دستیابی به آن ارئه کنند .
در واقع هر انسانی به شکل ارادی یا بطور نا آگاه اشعه ای در پیرامون خود می پراکند که تاثیری نامرئی بر روی افرادی که شخص با آنها در ارتباط است , می گذارد .
اندیشه های ناچیز , سخنان سنجیده یا نسنجیده , کوچکترین تصمیم گیریها یا اعمال در ایجاد این نفوذ نامرئی که به خارج منتقل می شود , موثر است .
محققان معتقدند که هر انسانی می تواند با فرا گرفتن راه های تسلط بر مانیتیسم شخصی , تواناتر و مقتدرتر گردد و از انواع ناراحتی های نامطبوع , رنج و خستگی در امان باشد .
برخی مانیتیسم شخصی را ناشی از خصایص جسمانی , مثل بدن متعادل , سینه فراخ و جریان خون بی نقص دانسته اند .
دسته ای دیکر آنرا به کیفیات بیرونی نسبت داده اند . یعنی آن را تاثیر ظاهر شخص , مثل خطوط صورت , حالت نگاه , آهنگ صدا , قدرت بیان , توانایی در طرز به کاربردن کلمات و آرامش و خونسردی می دانند .
عده ای دیگر هم معتقدند که منبع اصلی مانیتیسم شخصی در زندگی درونی در حیات درونی و یا بعبارتی در نوع اندیشه قرار دارد .
و آخر این که عامل مهم در ایجاد توازن را که در جهت دهی مانیتیسم بسیار موثر است ناشی از درستکاری و فضایل اخلاقی دانسته اند .
صرف نظر از تمرینات علمی کاربردی برای افزایش مانیتیسم شخصی , آگاهی از مظاهر و کیفیات این نیرو , کلید تفسیر این مسائل مرتبط با سرنوشت انسان را به دست می دهد و حداقل مانع از نفوذ پذیری و تحت سلطه قرار گرفتن می شود .
من در ادامه این مطلب مطالبی را در شرح حالات مختلف مانیتیسم اخلاقی می آورم .
پس منتظر ادامه مطالب باشید .
 
 

من برگشتم

سلام
بالاخره بعد از یکمدت طولانی برگشتم و متشکرم از دوستانی که تو این مدت به من لطف داشتن و به وبلاگ من سر زدن .
اما اینکه چرا نمی نوشتم .
در واقع مشکل من برای نوشتن فقط نداشتن یا کمبود وقت نبود بلکه مشکل اصلی من با خودم بود چون میخواستم  تکلیفم رو تو این وبلاگ مشخص کنم .
الان بیش از دو سال از راه اندازی این وبلاگ می گذره و من بیشتر در زمینه نجوم مطلب داشتم .
و اتفاقا مشکل من هم همین بود چون تو این مدت دیدم که وبلاگهای زیادی در رابطه با نجوم راه افتاده و از اونجائیکه در نجوم اونهم در ایران چیزی به نام تحقیق علمی و تولید علم و تحقیق وجود نداره دیدم بیشتر مطالب این وبلاگها وسایتها ترجمه اخبار و مقالات خارجیه و تقریبا همه ما در یک خط قرار داریم بنابراین دیدم هر مطلبی که میخوام بنویسم قبلا نوشته شده و یا اگه به چیزی برداختم دیگران هم به اون پرداختن تنها تفاوت در سرعت ترجمه و تسلط بر امر ترجمه بود. و این برام جالب نبود چون اگه کسی یکی از وبلاگها یا سایتهای سمت چب این بلاگ رو انتخاب می کرد دیگه نیازی نداشت به سایر بلاگها و یا حتی این بلاگ سر بزنه .
مورد دیگه این بود که دیدم این فضا رو دنیا بمن اختصاص داده و من باید حداکثر استفاده رو از این شرایط ببرم و حیفه فقط به موضوعی بپردازم که همه به اون میپردازن .
دیدم که من علاعق دیگری نیز دارم که میتونم تو وبلاگم در مورد اونها هم حرف بزنم .
این منو بر اون داشت ، تا اونجایی که برام امکان داره از وبلاگم استفاده کنم و دیگران رو با چیزهای مختلفی آشنا کنم  و از پرداختن صرف به مقوله نجوم خوداری کنم ( البته باز هم به نجوم میپردازم ) و حتی گاهی فرای مسائل صرف علمی برم .
بطور کلی اینجا برای منه و من این فرصت رو دارم که تمام حرفهایی رو که دوست دارم به دیگران بزنم را از اینجا مطرح کنم و حتما هم این کار رو میکنم .
پس شما دوست عزیزی که همیشه بمن لطف داشتی و هر از گاهی به اینجا سر میزدی باز هم این کار رو بکن چون با سیر جدیدی از مطالب منتظر شما هستم .
پس با تشکر دوباره از شما عزیزان .
منتظر مطالب جدید من باشید .