andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

مانیتیسم شخصی (( قسمت دوم ))

اصول و چگونگی مانیتیسم شخصی
آرامش
برای بدست آوردن نفوذ شخصی , قبل از هر عامل دیگر باید به (( آرامش )) توجه داشت . آرامش مترادف  با بی حسی , بی توجهی و بی عاطفه گی نیست , بلکه عبارت از توانایی و قدرتی است که به ما اجازه می دهد در مقابل سیل عواطف حسی یا هیجانی , سدی بوجود بیاوریم تا بتوانیم بعدا و بموقع از آن استفاده کنیم .
مشخصات یک شخص آرام معمولی عبارتند از :
1 _ اعصاب و عضلات در یک شخص آرام , آهنگی معمولی و نرمشی خاص دارند , به نحوی که انجام وظایف فیزیکی را تسهیل می کنند .
2 _تمام دقت و توجه فرد متمرکز بر کاری است که انجام میدهد .
3 _ نظم و ترتیب موجود در زندگی او باعث میشود که بدون شتاب به همه کارهای روزانه برسد و با حداقل رنج و سختی , حداکثر نتیجه را بدست آورد .
4 _ در حضور دیگران نخوت یا تواضع بیش از حد ندارد و بدون تعصب و شور و حرارت بی اندازه و بی دلیل به سخنان دیگران گوش میدهد .
5 _ سنجیده سخن می گوید به نحوی که همه , سخنان او را به خوبی درک میکنند .
6 _ حضورش مایه قدرت روح و تسلی است و دیگران در کنار او احساس رضایت و مسرت خاطر می کنند .
7 _ به سهولت زیر بار عقاید دیگران نمی رود و سخنان یا تایید دیگران را بدون دلیل نمی پذیرد و حضور ذهنش او را به بررسی جزئیات امور وادار می کند .
8 _ یک حادثه نامطلوب , در او اثر جبران ناپذیر یا منهدم کننده ندارد , زیرا او اعتماد به قدرت و توانایی  خویش را از دست نمی دهد و با توسل به قوا و ابزاری که در اختیار دارد , بار دیگر اوضاع را به حال عادی بر کی گرداند .
وارسی حواس
حواس لازم است که دائما تحت بازرسی کامل باشد .
به طور مثال , فرد باید در مقابل صداهای ناگهانی و گوش خراش مقاومت داشته و آرامش و تمرکز خود را در مقابل این گونه صداها حفظ کرده و یا نسبت به بوهای زننده , احساس اشمئزاز یا تنفر نداشته باشد .
همچنین حس ذائقه به نحوی تربیت شود که نسبت به غذاها یا طعم های گوناگون , حساسیت و یا عدم پذیرش وجود نداشته باشد .

در تایتان باران متان می بارد

دانشمندانی که سرگرم بررسی تایتان، بزرگترین قمر سیاره کیوان (زحل) هستند، نخستین برآورد خود را از اطلاعاتی که از فاصله بیش از یک میلیارد کیلومتری زمین ارسال شده با جزئیات اعلام کرده اند.

یک هفته پس از آنکه نخستین تصاویر خیره کننده از چشم انداز یخزده نارنجی رنگ تایتان به زمین رسید، آژانس فضایی اروپا می گوید کاوشگر هویگنز شواهدی از وجود بارانهای متان مایع و همچنین ناحیه ای پوشیده از شن خیس و صخره های یخی و کانال را در تایتان کشف کرده است.

دانشمندان گفتند که تایتان ظاهرا دستخوش تغییرات جوی مشابه آنچه در کره زمین اتفاق می افتد است، اما ماده اصلی تشکیل دهنده آن بجای آب، متان مایع است.

آنها تایتان را جهانی قابل اشتعال توصیف کردند که در صورت وجود اکسیژن در جو آن می تواند فورا به آتش کشیده شود.

یکی از دانشمندان گفت که فعل و انفعالات مهمی بر سطح تایتان رخ می دهد.

کاوشگر هویگنز روز 14 ژانویه وارد جو تایتان شد و ارسال اطلاعات و عکس های خیره کننده از این سیاره را آغاز کرد.

عکسها حاکی از آن است که مایعاتی که بر سطح تایتان جاری هستند بین تپه های یخی شیارهایی ایجاد می کنند.

جریان مایعات

آنها تایید کردند که درست در زیر سطح تایتان، متان مایع وجود دارد.

دکتر مارتی توماسکو، یکی از دانشمندان عضو پروژه تایتان گفت: "مایع (متان) چند سانتیمتر زیر سطح تایتان وجود داشت. حس ما این است که در جایی که کاوشگر هویگنز فرود آمده، کمی پیشتر باران (متان) باریده است."

سطح تایتان از نگاه هویگنز
در تایتان به هر سو می نگری آثار متان به چشم می خورد

او اضافه کرد: "مکانی که کاوشگر هویگنز فرود آمده از مناطق خشک تایتان است. بستر رودخانه ها اغلب اوقات خشک هستند. سپس بعد از باریدن باران جریان مایعات شروع می شود. این مایعات جمع می شوند و وقتی خشک می شوند متان مایع به داخل سطح تایتان نفوذ می کند."

پروفسور جان زارنکی محقق اصلی در زمینه فعالیتهای کاوشگر هویگنز در سطح تایتان گفت که این کاوشگر نشانه هایی از تبخیر متان را به هنگام فرود بر سطح تایتان ثبت کرده است.

اما متان موجود بر سیاره تایتان می باید بطور مرتب از منبع ناشناخته ای در داخل این سیاره تامین شود.

مناطق تاریکی که در عکس های ارسالی کاوشگر هویگنز مشاهده می شود تجمع ذرات دود و مه است که از جو تایتان بر روی سطح آن می نشیند. این ماده تیره آنگاه در کانال ها و حوضچه ها جمع می شود.

کاوشگر هویگنز در روز 14 ژانویه، ساعت یازده و سی و هشت دقیقه به وقت گرینویچ بر روی تایتان فرود آمد.