andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

مانیتیسم شخصی (( قسمت اول ))

برای شروع دوباره مطالبم از مطلبی شروع کردم که شاید برای شما جالب باشه .
این مطلب رو من در چند قسمت به شما تقدیم می کنم .
به نظر می رسد که برخی از افراد که از جذابیت , کمال یا شخصیت مصمم و قوی برخوردار هستند , تاثیر قابل ملاحظه ای بر دیگران دارند . روانشناسان نام این جذابیت را (( مانیتیسم شخصی )) گذاشته اند و کوشش می کنند این حالت را تعریف کرده و روش هایی برای دستیابی به آن ارئه کنند .
در واقع هر انسانی به شکل ارادی یا بطور نا آگاه اشعه ای در پیرامون خود می پراکند که تاثیری نامرئی بر روی افرادی که شخص با آنها در ارتباط است , می گذارد .
اندیشه های ناچیز , سخنان سنجیده یا نسنجیده , کوچکترین تصمیم گیریها یا اعمال در ایجاد این نفوذ نامرئی که به خارج منتقل می شود , موثر است .
محققان معتقدند که هر انسانی می تواند با فرا گرفتن راه های تسلط بر مانیتیسم شخصی , تواناتر و مقتدرتر گردد و از انواع ناراحتی های نامطبوع , رنج و خستگی در امان باشد .
برخی مانیتیسم شخصی را ناشی از خصایص جسمانی , مثل بدن متعادل , سینه فراخ و جریان خون بی نقص دانسته اند .
دسته ای دیکر آنرا به کیفیات بیرونی نسبت داده اند . یعنی آن را تاثیر ظاهر شخص , مثل خطوط صورت , حالت نگاه , آهنگ صدا , قدرت بیان , توانایی در طرز به کاربردن کلمات و آرامش و خونسردی می دانند .
عده ای دیگر هم معتقدند که منبع اصلی مانیتیسم شخصی در زندگی درونی در حیات درونی و یا بعبارتی در نوع اندیشه قرار دارد .
و آخر این که عامل مهم در ایجاد توازن را که در جهت دهی مانیتیسم بسیار موثر است ناشی از درستکاری و فضایل اخلاقی دانسته اند .
صرف نظر از تمرینات علمی کاربردی برای افزایش مانیتیسم شخصی , آگاهی از مظاهر و کیفیات این نیرو , کلید تفسیر این مسائل مرتبط با سرنوشت انسان را به دست می دهد و حداقل مانع از نفوذ پذیری و تحت سلطه قرار گرفتن می شود .
من در ادامه این مطلب مطالبی را در شرح حالات مختلف مانیتیسم اخلاقی می آورم .
پس منتظر ادامه مطالب باشید .
 
 
نظرات 1 + ارسال نظر
طاها سه‌شنبه 29 دی‌ماه سال 1383 ساعت 11:07 ق.ظ

سلام
خوشحالم که دوباره شروع کردید . امیدوارم موفق باشید .ممنون میشم اگه خبری هم از خودتون به ما بدید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد