andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

زندگینامه آلبرت انشتین


 

 
- تولد :در تاریخ 24 اسفند سال 1258 هجری شمسی ,در شهر اولم آلمان Ulm
- نام پدر: هرمان انشتین (1226-1281 ه. ش/وی 55 سال روی این سیاره زیست)
- نام مادر: پائولین کخ (1237-1299ه.ش/وی 63 سال روی این سیاره زیست.)
- مادر انشتین 11 سال از شوهرش هرمان جوانتر بود و آلبرت هنگامیکه پدرش 32 ساله و مادرش 21 ساله بود بدنیا آمد.
- هرمان یک مهندس برق بود که البته در کارهای اقتصادی زیاد وارد نبود.
- پائولین هم خانه دار بود و گهگاهی ویولن ی تدریس می کرد.

1259 : در یک سالگی، انشتین به همراه خانواده مونیخ هجرت کرد.
1260: در دو سالگی، خواهرش ماجا (ماریا - مریم) بدنیا آمد. (او در سال 1330 هجری شمسی در سن 70 سالگی از دنیا رفت.)
1267 : به مدرسه ی لوئیت پولد مونیخ وارد شد. (در سن 9 سالگی)
1273: در حالی که انشتین 15 ساله دانش آموز کلاس ششم بود، خانواده اش به ایتالیا هجرت کردند و انشتین در مدرسه ی شبانه روزی لوئیت پولد ماند.
1274 : انشتین 16 ساله به خانواده اش در پاویا ملحق شد و سپس به مدرسه ی کانتونال در شهر آرا واقع در سوئیس رفت.
1275: تابعیت آلمانی اش را رسما انکار کرد. و تابعیت سوئیس را پذیرفت. در هفده سالگی از مدرسه ی شهر آرا دیپلم گرفت و سپس در مرکز صنعتی فدرال ETH در شهر زوریخ در رشته ی ریاضی و فیزیک ثبت نام کرد.
1279: پس از چهار سال در سن 21 سالگی از مرکز صنعتی فدرال ETH فارغ التحصیل شد و دیپلما گرفت.
1280: در سن 22 سالگی شهروند سوئیس شد.
1281: در سن 23 سالگی در مؤسسه ای که امتیاز ثبت اختراعات را ارائه می کرد در شهر برن، استخدام شد. در این سال پدرش در سن 54 سالگی درگذشت.
1282: در سن 24 سالگی با میلوا ماریک (1254-1323/ وی 69 سال در این سیاره زندگی کرد) - که 4 سال بزرگتر از انشتین بود- ازدواج کرد. در آن زمان میلوا دختری 28 ساله بود. آنها دو پسر داشتند. هانس آلبرت (1283-1352/ وی 69 سال روی این سیاره زیست) که مهندسی مکانیک شاخه ی هیدرولوژی خواند و در کارش موفق بود. و ادوارد (1289-1344/وی 55 سال روی این سیاره زیست) و دچار بیماری شیزوفرنی علاج ناپذیری بود. آنها یک دختر هم داشتند بنام لیزرل (1281-نامعلوم؟) که قبل از ازدواج آنها از مادر و پدر دیگری بدنیا آمده بود و آنها او را به فرزند خواندگی قبول کردند. سرنوشت او نا معلوم است.
1284: در سن 26 سالگی، در مجله ی Annalen der Physik آلمان مقاله ی مربوط به کوانتومهای نور و اثر فوتوالکتریک، مقاله ی مربوط به حرکت براونی ذرات در نظریه ی اتمی ، مقاله ی نسبیت خاص، مقاله ی همسانی انرژی و جرم، مقاله ی نظریه ی کوانتومی برای مواد حالت جامد در رابطه با گرمای ویژه و مقاله ی اصول نسبیت عام که اذعان می کرد که گرانش همانند شتاب است، را بچاپ رساند.
1288: در سن 30 سالگی، در دانشگاه زوریخ دانشیار شد. کارهای بیشتری روی نظریه ی کوانتومی کرد.
1290: در سن 32 سالگی، در دانشگاه کارل - فردیناند در شهر پراگ استاد کامل شد. خمیدگی نور در نور ستاره ها را هنگام خورگرفت (خورشید گرفتگی) پیش نیبنی کرد. (هرچند که مقداری که پیش بینی کرد غلط بود.)
1291: در سن 33 سالگی، در ETH (مرکز صنعتی فدرال/ یعنی همانجایی که چهار سال درس خوانده بود و دیپلما گرفته بود) استاد کامل شد.
1293: در سن 35 سالگی، در دانشگاه برلین استا کامل شد. میلوا و فرزندانش را ترک کرد. این هنگامی بود که جنگ جهانی اول شروع شد.
1294: در سن 36 سالگی، ”بیانیه ای به اروپائیان“ را با دیگران هم امضا شد که طبق آن خود را از نظامیگری آلمان جدا می دانست. مقاله ی معادلات نسبیت عام را بچاپ رساند.
1295: در سن 37 سالگی، کتابی در رابطه با نسبیت عام بچاپ رساند. رئیس انجمن فیزیک آلمان شد. تکانه ی کوانتاهای نور را محاسبه کرد که در سال 1296 مقاله ای با همین عنوان در رابطه با شبیه سازی گذار اتمی بچاپ رساند.
1296: در سن 38 سالگی، مدیر مرکز قیصر- ویلهلم آلمان شد، (مؤسسه ای که تحقیقات آلمان را حمایت می کند.) مقاله ی معادلات کیهانشناسی با ثابت کیهانی را بچاپ رساند وانبساط جهان را از معادلات فوق استخراج کرد.
1297: هنگامی که 39 سال داشت، پایان جنگ جهانی اول و انقلاب در آلمان.
1298: در 40 سالگی، از میلوا طلاق گرفت و با الزا انشتین لووتنتال(دختر خاله اش) (1255-1315/که 60 سال روی این سیاره زندگی کرد) هنگامی که او 43 سال داشت، ازدواج کرد. الزا از شوهر سابقش دو دختر داشت. الیزه (1276-1313/که37 سال روی این سیاره زندگی کرد) و مارگوت (1278-1365/که 77 سال روی این سیاره زندگی کرد). هنگام ازدواج مادر این دو دختر با انشتین آنها به ترتیب 22 ساله و 20 ساله بودند. بنابر قانون این دو دختر فامیلی انشتین را پس از ازدواج اخذ کردند. در این سال خمیدگی نوری در یک خور گرفت (خورشیدگرفتگی) مشاهده شد.
1299: همزمان با 41 سالگی، اذهان عمومی، با تحریک ضد یهودها، به نظریه ی نسبیت عام و انشتین تاختند. در این سال مادرش در سن 63 سالگی در گذشت.
1300: در42 سالگی، اولین دیدارش از آمریکا.
1301: در 43 سالگی، کار بر روی نظریه ی میدانهای واحد. دیدار از کشورهای خاور دور. برنده ی جایزه ی نوبل در فیزیک ”به پاس خدمات در فیزیک نظری و بویژه کشف قانونمندی اثر فوتو الکتریک.“
1303: در 45 سالگی، افتتاح مرکز انشتین در برج انشتین در پوتزدام. چاپ مقاله ی نظریه ی بوز- انشتین (بوز فیزیکدان هندیست) در باب افت و خیزهای آماری.
1306: در سن 48 سالگی، آغاز بحث با نیلس بور (فیزیکدان اتریشی) در باب تفسیر نظریه ی کوانتومی، در پنجاهمین همایش سالوی.
1308: در سن 50 سالگی، مقاله ای برای اذهان عمومی در رابطه با وحدت نظریه ی میدان گرانشی و میدان الکترومغناطیسی بچاپ رساند.
1309: در سن 51 سالگی، دیدارش گشترده ای از آمریکا بخصوص در مرکز صنعتی کالیفرنیا داشت.
1311: در سن 53 سالگی، بعنوان استاد کامل در مرکز تحقیقات مطالعات پیشرفته ی پرینستون انتخاب شد. با رعایت این مسأله که بعنوان استاد نیمه وقت در دانشگاه برلین هم باشد.
1312: در سن 54 سالگی، نازیها در آلمان بر سر قدرت آمدند. انشتین ابتدا به انگلستان رفت و سپس از آنجا به آمریکا رفته و مقیم آمریکا شد.
1313: دختر اول الزا بنام الیزه انشتین درگذشت. در این سال انشتین 55 ساله بود.
1314: در سن 56 سالگی، چاپ مقاله ای بزبان انگلیسی تحت عنوان: ”آیا توصیف مکانیک کوانتومی از حقیقت واقعی می تواند کامل باشد؟“ بهمراه ب. پوذولسکی و نیلس بور که بحث بی انتهایی را روی تفسیر کوانتوم بوجود آورد.
1315: در سن 57 سالگی، مرگ همسرش الزا.
1318: در سن 60 سالگی، وقوع جنگ جهانی دوم. انشتین نامه ای به ریاست جمهوری آمریکا، روزولت، نوشت از احتمال ساخت بمب اتمی او را آگاه کرد.
1319: در سن 61 سالگی، تابعیت آمریکا را پذیرفت ولی تابعیت سوئیس را از دست نداد.
1323: همسر اول انشتین، میلوا ماریک در 69 سالگی گذشت. در این زمان انشتین 65 ساله بود.
1324: در سن 66 سالگی، بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی. پایان جنگ جهانی دوم.
1325: در سن 67 سالگی، بعنوان سرگروه کمیته ی فوری دانشمندان اتمی خدمت کرد.
1327: در سن 69 سالگی، چاپ مقاله ی: ”تعمیم نسبیت عام“ بعنوان یک نمونه از تلاشها برای دست یابی به دیدگاه ریاضی جهانشمول برای نظریه ی میدانها.
1330: در سن 72 سالگی، خواهر انشتین در سن 70 سالگی در گذشت.
1331: در سن 73 سالگی، ریاست جمهوری به او پیشنهاد شد ولی او نپذیرفت.
1334: در 30 فروردین 1334 در سن 76 سالگی در بیمارستانی در شهر پرینستون بر اثر تصلب شرائین در گذشت.
نرجمه و گردآوری: محمد حسین انصاری
منبع: www.geocities.com/ansari213
برای گرفتن عکسهای بیشتر و همینطور صدای آلبرت انشتین به آدرس بالا مراجعه کنید . 
 

اشیای ناشناس پرنده در آسمان ایران

تعدادی اشیای ناشناس پرنده در چند شب اخیر در آسمان شهرهای شمالی ایران مشاهده شده است.

اشیای ناشناس پرنده
دانشوران مشاهده اشیای ناشناس پرنده را با عواملی از جمله خطای دید، بازمانده های زبانه هایی از توفانهای خورشیدی و بالنهای هواشناسی سرگردان مرتبط می دانند

تازه ترین مورد از این مشاهدات چهارشنبه شب در تبریز اتفاق افتاد.

یک شاهد عینی در تبریز به خبرنگاران گفت که یکی از این اشیای پرنده را دیده که از آن نورهایی به رنگهای سبز، قرمز و آبی ساطع می شد.

شاهدان دیگر می گویند اشیای نورانی که در آسمان جنوب تبریز دیده شده اند، دو بازوی نورانی در دو سمت خود داشته اند و با سرعت کم از سمت شرق به غرب می رفته اند.

در همین حال، تعدادی اشیای ناشناس پرنده برای سومین شب متوالی در آسمان جنوب شهر گنبد کاووس در شمال شرقی ایران دیده شده است.

رجبعلی نیازمند، یکی از اهالی گنبد کاووس که اشیای پرنده را با دوربین دیده است به خبرگزاری ایرنا گفت که این اشیا دایره ای شکل بوده و از داخل آنها رنگ آبی منعکس می شد.

به گفته این شاهد عینی از اطراف این اشیای پرنده نیز نورهایی به رنگهای مختلف پخش می شد.

آقای نیازمند افزود : "شیء نورانی سمت راست به طرف شیء نورانی مقابل
حرکت کرده و پس از طی مسافتی ، شیء مقابل بطرف پائین آمده و سپس هر دو در آسمان ناپدید شدند."

اشیای ناشناس پرنده که در غرب به UFO معروفند و دانشوران ایرانی از آنها با نام اشناپ (مخفف اشیای ناشناس پرنده) یاد می کنند، چهارشنبه شب به مدت دوساعت در آسمان گنبدکاوس قابل رویت بوده اند.

گزارشهای دیگر حاکی است که در شبهای دوشنبه، سه شنبه و چهارشنبه این هفته، اشیای ناشناس پرنده در آسمان آزاد شهر، اردبیل و مشکین شهر نیز دیده شده اند.

با وجود اعتقاد تعدادی از مردم به پرواز بشقابهای پرنده در جو کره زمین، دانشوران عموما مشاهده اشیای ناشناس پرنده را با عواملی از جمله خطای دید، بازمانده های زبانه هایی از توفانهای خورشیدی و بالنهای هواشناسی سرگردان مرتبط می دانند.

اوه ...

سلام
بابا دم این بلاگ اسکای گرم همینطوری هر از گاهی یه شوکی وارد میکنه هم خودش ممیره و زنده میشه هم ما رو دیوونه میکنه .

ناسا فرضیه اینشنین را آزمایش می کند

سازمان فضایی آمریکا - ناسا - سفینه ای را به منظور آزمون یکی از فرضیه های آلبرت اینشتین به فضا پرتاب می کند.

آلبرت اینشتین
فرضیه اینشتین سرانجام آزمایش می شود

به گفته مقامات ناسا، این سفینه که طی دو هفته آینده به فضا پرتاب خواهد شد، ماموریت دارد بخشی از فرضیه نسبیت عمومی انیشتین در مورد انحنای فضا و زمان در اثر جاذبه اجرام سنگین را که تاکنون مورد سنجش عینی قرار نگرفته است آزمایش کند.

براساس این فرضیه، حضور اجرام سنگین باعث می شود تا فضا و زمان اندکی انحنا یابد و در نتیجه، حرکت اجرام موجب حرکت فضا و زمان به همراه آنها می شود.

در این آزمایش، سفینه ناسا چهار گلوله ساخته شده از کوارتز را که هرکدام به اندازه یک توپ پینگ پنگ است در بالای جو زمین در فضا رها می سازد.

این گلوله ها به محض رها شدن به حالت چرخش در می آید و در صورتی که فرضیه اینشتین صحیح باشد، نیروی جاذبه زمین این حرکت چرخشی را مختل می کند.

در چنین صورتی، ثابت خواهد شد که زمین، به عنوان یک جرم سنگین، هنگام حرکت خود فضا و زمان را نیز به همراه خود حرکت می دهد.

آلبرت اینشتین، محقق برجسته فیزیک نظری، درسال 1879 در آلمان متولد شد و در سال 1921 جایزه نوبل را از آن خود کرد.

در سال 1933، دولت نازی آلمان تابعیت آلمانی وی را سلب کرد و اینشتین عازم آمریکا شد در دانشگاه پرینستون به تحقیق و تدریس پرداخت.

البرت اینشتین در سال 1955 درگذشت.

نظریه های وی در فیزیک نظری، به خصوص فرضیه نسبیت عام وی، شهرت دارد

جستجوی حیات در سایر منظومه های شمسی تا دو دهه دیگر آغاز خواهد شد

منجمان تخمین می زنند که از میان تقریبا صد سیاره ای که تاکنون در کهکشان راه شیری کشف شده است، در حدود پنجاه سیاره مشابه زمین با شرایط بالقوه برای پیدایش حیات وجود داشته باشد.

سیاره تخیلی
کشف سیارات مشابه زمین مشغله فکری منجمان است
 دانشمندان می گویند که تلسکوپ های فضایی تا 15 سال دیگر خواهند توانست برای حل معمای وجود حیات در این سیارات، به رصد و مطالعه آنها بپردازند.

اخترشناسان طی سال های اخیر بیش از صد سیاره را که در مدار ستاره های دیگری غیر از خورشید (ستاره منظومه شمسی) می گردند یافته اند.

کلیه این سیارات کرات عظیم الجثه ای مانند مشتری هستند که امکان رشد و نمو موجودات زنده در آنها وجود ندارد.

اما نظریه های علمی به ما می گوید که سیاراتی مشابه زمین نیز در جهان وجود دارد. با این حال کرات مشابه زمین کوچکتر از آن هستند که با تلسکوپ های فعلی قابل رویت باشند.

پروفسور بری جونز از دانشگاه آزاد بریتانیا می گوید که در حدود نیمی از تقریبا صد منظومه ای که تاکنون در کهکشان راه شیری کشف شده است می تواند شامل کراتی حاوی آب مایع و احتمالا حیات باشد.

وی گفت: "ما مسلما انتظار داریم که این کرات از لحاظ حجم و جرم، چیزی شبیه زمین باشند، دارای اتمسفر نسبتا غلیظی باشند، دارای اقیانوس و قاره باشند، و احتمالا میزبان موجودات زنده باشند."

تیم آقای جونز برای محاسبه شمار احتمالی سیارات قابل سکونت، به کمک آنچه درباره چگونگی شکل گرفتن سیارات و شرایط لازم برای پیدایش حیات می دانیم، از مدل سازی رایانه ای استفاده کرده است.

در حال حاضر این تنها یک نظریه است، اما تا اواسط دهه بعدی، اخترشناسان باید به فن آوری لازم برای جستجوی مستقیم کرات مشابه زمین دسترسی یافته باشند.

نسل تازه تلسکوپ های فضایی گازهای منتشره از موجودات زنده در اتمسفر کرات دوردست را جستجو خواهند کرد.

یافتن موادی مانند دی اکسید کربن، آب و اوزون، از شواهد قانع کننده حیات است.

در جو مریخ گاز متان یافت شده است

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که در جو سیاره مریخ گاز متان وجود دارد.

سطح مریخ
ممکن است موجودات زنده در مریخ وجود داشته باشند
اطلاعات مربوط به وجود گاز متان توسط سفینه تحقیقاتی مارس اکسپرس، که در مدار این سیاره قرار دارد، مخابره شده و بررسی های انجام شده در چندین رصدخانه زمینی نیز آن را تایید کرده است.

گاز متان نمی تواند بدون آنکه تجزیه شود به مدت طولانی در جو مریخ باقی بماند و در نتیجه دانشمندان معتقدند که یافت شدن این گاز در جو مریخ به منزله تولید مداوم آن در این سیاره است.

منشا گاز متان یا فعالیت های آتش فشانی است، که در سطح مریخ مشاهده نشده، و یا توسط موجودات تک یاخته ای ساده، شبیه میکروب های موجود در زمین، تولید می شود.

جیمز گوین، از پژوهشگران ارشد در سازمان فضایی آمریکا - ناسا - گفته است که اهمیت یافته های اخیر به تعیین منشا تولید متان بستگی خواهد داشت.

به گفته کارشناسان، کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مریخ احتمال وجود حیات در این سیاره را افزایش می دهد و ممکن است موجوداتی زنده هنوز هم در این سیاره وجود داشته باشند.

ناسا هواپیمای 'فوق مافوق صوت' را آزمایش کرد

سازمان فضایی آمریکا - ناسا - اعلام کرده است که رکورد سرعت هوایی را شکسته است.

هواپیمای ناسا
هواپیمای فوق مافوق صوت از زیر بال یک بمب افکن بی-52 به پرواز در آمد
براساس اطلاعیه ناسا، یک هواپیمای بدون سرنشین که به یک موتور کاملا جدید مجهز بوده است بر فراز اقیانوس آرام به پرواز درآمد و توانست به مدت ده ثانیه با سرعتی حدود هفت هزار و هفتصد کیلومتر در ساعت، یعنی هفت برابر سرعت صوت، پرواز کند.

ناسا این پرنده را نیمی هواپیما و نیمی فضا پیما توصیف کرده و گفته است که به نوعی موتور خاص - موسوم به اسکرمجت - مجهز بوده است.

موتور اسکرمجت از هیدروژن استفاده می کند و برای سوختن آن، اکسیژن موجود در هوای محیط با سرعت بالا به داخل موتور وارد و با گاز هیدروژن ترکیب می شود.

در این آزمایش، هواپیمای جدید توسط یک فروند بمب افکن ب-52 به آسمان برده شد و پس از رها شدن از زیر بال بمب افکن، یک موشک کمکی آن را تا ارتفاع سی کیلومتری سطح کره زمین بالا برد.

از این ارتفاع هواپیما به داخل آبهای دریا فرود آمد.

به گفته خبرنگاران فن آوری مورد استفاده در ساخت این هواپیمای "فوق مافوق" صوت می تواند در آینده برای ساخت هواپیماهای مسافربری سریع در مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، موفقیت در این آزمایش به منزله امکان کاهش هزینه سفرهای فضایی است.

در عین حال، این فن آوری در مرحله ابتدایی است و نتایج عملی و تجاری آن تا سالهای یا دهه های آینده در دسترس قرار نخواهد گرفت.