andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

جستجوی حیات در سایر منظومه های شمسی تا دو دهه دیگر آغاز خواهد شد

منجمان تخمین می زنند که از میان تقریبا صد سیاره ای که تاکنون در کهکشان راه شیری کشف شده است، در حدود پنجاه سیاره مشابه زمین با شرایط بالقوه برای پیدایش حیات وجود داشته باشد.

سیاره تخیلی
کشف سیارات مشابه زمین مشغله فکری منجمان است
 دانشمندان می گویند که تلسکوپ های فضایی تا 15 سال دیگر خواهند توانست برای حل معمای وجود حیات در این سیارات، به رصد و مطالعه آنها بپردازند.

اخترشناسان طی سال های اخیر بیش از صد سیاره را که در مدار ستاره های دیگری غیر از خورشید (ستاره منظومه شمسی) می گردند یافته اند.

کلیه این سیارات کرات عظیم الجثه ای مانند مشتری هستند که امکان رشد و نمو موجودات زنده در آنها وجود ندارد.

اما نظریه های علمی به ما می گوید که سیاراتی مشابه زمین نیز در جهان وجود دارد. با این حال کرات مشابه زمین کوچکتر از آن هستند که با تلسکوپ های فعلی قابل رویت باشند.

پروفسور بری جونز از دانشگاه آزاد بریتانیا می گوید که در حدود نیمی از تقریبا صد منظومه ای که تاکنون در کهکشان راه شیری کشف شده است می تواند شامل کراتی حاوی آب مایع و احتمالا حیات باشد.

وی گفت: "ما مسلما انتظار داریم که این کرات از لحاظ حجم و جرم، چیزی شبیه زمین باشند، دارای اتمسفر نسبتا غلیظی باشند، دارای اقیانوس و قاره باشند، و احتمالا میزبان موجودات زنده باشند."

تیم آقای جونز برای محاسبه شمار احتمالی سیارات قابل سکونت، به کمک آنچه درباره چگونگی شکل گرفتن سیارات و شرایط لازم برای پیدایش حیات می دانیم، از مدل سازی رایانه ای استفاده کرده است.

در حال حاضر این تنها یک نظریه است، اما تا اواسط دهه بعدی، اخترشناسان باید به فن آوری لازم برای جستجوی مستقیم کرات مشابه زمین دسترسی یافته باشند.

نسل تازه تلسکوپ های فضایی گازهای منتشره از موجودات زنده در اتمسفر کرات دوردست را جستجو خواهند کرد.

یافتن موادی مانند دی اکسید کربن، آب و اوزون، از شواهد قانع کننده حیات است.

نظرات 1 + ارسال نظر
رامین شنبه 15 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 02:02 ب.ظ http://game-life.blogsky.com

سلام عزیز ! خوبی ؟
وبلاگ بسیار خوبی داری بهت تبریک میگم ! امیدوارم موفق باشی .
به وبلاگ من هم سر بزن خوشحال میشم .
خدانگهدار .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد