andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

در جو مریخ گاز متان یافت شده است

تحقیقات دانشمندان نشان می دهد که در جو سیاره مریخ گاز متان وجود دارد.

سطح مریخ
ممکن است موجودات زنده در مریخ وجود داشته باشند
اطلاعات مربوط به وجود گاز متان توسط سفینه تحقیقاتی مارس اکسپرس، که در مدار این سیاره قرار دارد، مخابره شده و بررسی های انجام شده در چندین رصدخانه زمینی نیز آن را تایید کرده است.

گاز متان نمی تواند بدون آنکه تجزیه شود به مدت طولانی در جو مریخ باقی بماند و در نتیجه دانشمندان معتقدند که یافت شدن این گاز در جو مریخ به منزله تولید مداوم آن در این سیاره است.

منشا گاز متان یا فعالیت های آتش فشانی است، که در سطح مریخ مشاهده نشده، و یا توسط موجودات تک یاخته ای ساده، شبیه میکروب های موجود در زمین، تولید می شود.

جیمز گوین، از پژوهشگران ارشد در سازمان فضایی آمریکا - ناسا - گفته است که اهمیت یافته های اخیر به تعیین منشا تولید متان بستگی خواهد داشت.

به گفته کارشناسان، کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرایط مریخ احتمال وجود حیات در این سیاره را افزایش می دهد و ممکن است موجوداتی زنده هنوز هم در این سیاره وجود داشته باشند.

نظرات 2 + ارسال نظر
دی جی سلطان سه‌شنبه 11 فروردین‌ماه سال 1383 ساعت 07:31 ق.ظ http://nakhoda666.blogsky.com

موفق باشی دوست من

//// چهارشنبه 2 فروردین‌ماه سال 1385 ساعت 11:45 ق.ظ http://akharinforsat.blogfa.com

عالی بود..من برای تخقیقم یکم ازش استفاده کردم ...مرسی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد