andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

ناسا هواپیمای 'فوق مافوق صوت' را آزمایش کرد

سازمان فضایی آمریکا - ناسا - اعلام کرده است که رکورد سرعت هوایی را شکسته است.

هواپیمای ناسا
هواپیمای فوق مافوق صوت از زیر بال یک بمب افکن بی-52 به پرواز در آمد
براساس اطلاعیه ناسا، یک هواپیمای بدون سرنشین که به یک موتور کاملا جدید مجهز بوده است بر فراز اقیانوس آرام به پرواز درآمد و توانست به مدت ده ثانیه با سرعتی حدود هفت هزار و هفتصد کیلومتر در ساعت، یعنی هفت برابر سرعت صوت، پرواز کند.

ناسا این پرنده را نیمی هواپیما و نیمی فضا پیما توصیف کرده و گفته است که به نوعی موتور خاص - موسوم به اسکرمجت - مجهز بوده است.

موتور اسکرمجت از هیدروژن استفاده می کند و برای سوختن آن، اکسیژن موجود در هوای محیط با سرعت بالا به داخل موتور وارد و با گاز هیدروژن ترکیب می شود.

در این آزمایش، هواپیمای جدید توسط یک فروند بمب افکن ب-52 به آسمان برده شد و پس از رها شدن از زیر بال بمب افکن، یک موشک کمکی آن را تا ارتفاع سی کیلومتری سطح کره زمین بالا برد.

از این ارتفاع هواپیما به داخل آبهای دریا فرود آمد.

به گفته خبرنگاران فن آوری مورد استفاده در ساخت این هواپیمای "فوق مافوق" صوت می تواند در آینده برای ساخت هواپیماهای مسافربری سریع در مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، موفقیت در این آزمایش به منزله امکان کاهش هزینه سفرهای فضایی است.

در عین حال، این فن آوری در مرحله ابتدایی است و نتایج عملی و تجاری آن تا سالهای یا دهه های آینده در دسترس قرار نخواهد گرفت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد