andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

کشف جاندار سی هزار ساله

دانشمندان آمریکایی مجموعه منجمدی از موجودات ذره بینی را کشف کرده اند که به مدت سی هزار سال در یخ های قطبی زنده مانده بودند.

یخ قطبی
باکتری های سی هزار ساله در نمونه برداری عمقی از یخهای دایم قطبی کشف شدند

گروهی از پژوهشگران در جریان تحقیقات در مورد شرایط یخ های قطبی در آلاسکا، در بررسی نمونه برداشته شده از عمق یخ های دایم قطبی توده ای از باکتری ها را مشاهده کردند که پس از ذوب شدن قطعه یخ، به صورت عادی به حرکت در آمدند.

ریچارد هوور، از اعضای تیم پژوهشی و محقق سازمان فضایی آمریکا - ناسا - که این باکتری ها را کشف کرده می گوید که قدمت این جانداران به زمانی می رسد که هنوز ماموت ها در کره زمین زندگی می کردند.

به گفته این محقق ناسا، پس از ذوب شدن توده یخ، وی باکتری ها را زیر میکروسکوپ مشاهده کرد که به حرکت در آمده اند گویی هیچ اتفاق غیرعادی روی نداده است.

باکتری کشف شده از نوعی کاملا متفاوت با باکتری های امروزی است و برای آن نام علمی کارنوباکتریوم پلیتسنیوم Carnobacterium pleistocenium انتخاب شده است.

آقای هوور می گوید که کشف این باکتری ها می تواند از نظر تحقیقات پیرامون کشف حیات در سیارات دیگر اهمیت داشته باشد.

به گفته وی، احتمال دارد که موجوداتی همانند این باکتری ها در دریاچه های یخ که اخیرا وجود آنها در کره مریخ تایید شده، زنده مانده باشند.

نظرات 1 + ارسال نظر
م.ن جمعه 18 شهریور‌ماه سال 1384 ساعت 11:38 ب.ظ

جالب بود.
موفق باشی دوست من

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد