andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

ژرف ترین عکس هابل از کیهان منتشر شد

دانشمندان آژانس فضایی آمریکا، ناسا، ژرف ترین عکس تلسکوپ هابل را منتشر کرده اند. این عکس جوان ترین و دورافتاده ترین اجرام و کهکشان هایی را که تاکنون توسط اخترشناسان ردیابی شده است آشکار می کند.
عمیق ترین عکس هابل
این عکس جهان را وقتی 400 میلیون ساله بود نشان می دهد
عکس تازه هابل که "میدان فوق العاده ژرف" نامیده می شود، نتیجه خیره شدن هابل برای چهار ماه متمادی به یک تکه کوچک از آسمان است.

ژرف ترین عکس قبلی هابل از کیهان که در سال 1996 تهیه شده بود به "میدان ژرف" موسوم است.

به گفته دانشمندان، عکس تازه حاوی کهکشان هایی به فاصله 13 میلیارد سال نوری از زمین است و شکل جهان را زمانی که تنها 400 میلیون ساله بود آشکار می کند.

به گفته دانشمندان جهان در آن دوره، که تنها کمتر از یک میلیارد سال از انفجار بزرگ می گذشت، بسیار متفاوت از جهان امروز بود و این عکس اطلاعات زیادی درباره سال های شکل گیری کیهان فراهم می کند.

هابل که معاینه دقیق این تکه از آسمان را در ماه سپتامبر آغاز کرد، در روز 16 ژانویه به رصد طولانی خود پایان داد.

این اولین عکس "میدان ژرف" هابل است
"میدان ژرف" هابل در سال 1996 تهیه شد

استیون بکویت، مدیر موسسه علمی تلسکوپ فضایی، به بی بی سی گفت: "اجرامی که در این عکس دیده می شود کمرنگ تر همه چیزهایی است که تاکنون دیده شده است."

به گفته دکتر بکویت هابل برای تهیه این عکس طی 400 گردش متمادی در مدار زمین به این نقطه خیره شد. این، دو برابر زمانی است که برای تهیه عکس "میدان ژرف" اختصاص داده شده بود.

هابل برای تهیه "میدان فوق العاده ژرف" از "دوربین پیشرفته مطالعات جامع" که بسیاری آن را خارق العاده ترین دوربین هابل می دانند استفاده کرد.

به گفته دکتر بکویت نتیجه کار عکسی "مطلقا زیبا و غنی شامل بسیاری اشیای مرموز و گوناگون است."

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد