andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

عمر کاوشگرهای مریخ بیش از پیش بینی های اولیه خواهد بود

دو مریخ نورد آژانس فضایی آمریکا احتمالا برای 240 روز به ماموریت خود بر سطح سیاره سرخ ادامه خواهند داد، که 150 روز بیش از چیزی است که ابتدا پیش بینی می شد.
دوربین کاوشگر ناسا
کاوشگرها با این دوربین مسیر حرکت خود را بررسی می کنند
مهندسان ناظر بر این دو ماموریت، با تحلیل داده های مربوط به نیروی دو کاوشگر اسپیریت و آپورچونیتی پی برده اند که عملکرد دو مریخ نورد بسیار بهتر از حد انتظار است.

این بدان معنی است که آنها می توانند برای مدت بسیار بیشتری به تحقیقات جالب خود به روی تخته سنگ ها و پاره سنگ های مریخی ادامه دهند.

پروفسور استیو اسکوایرز، دانشمند ممتاز این پروژه ضمن اعلام این خبر گفت که تخمین های اولیه تیم کنترل دو مریخ نورد بسیار محتاطانه بوده است.

دو کاوشگر برای قوت بخشیدن به باتری های خود از انرژی خورشیدی بهره می گیرند که توسط صفحاتی سه گوش که به شکل افقی در اطراف آنها نصب شده است جذب می شود. تجربه چند هفته اخیر نشان داده است که این صفحات بسیار کارآمد هستند.

به علاوه دو کاوشگر مجبور نشده اند برای گرم کردن دستگاه های خود انرژی مصرف کنند، زیرا هوای مریخ گرم تر از پیش بینی ها بوده است.

اسپیریت و آپورچونیتی اکنون می توانند برای مدت بیشتری به مطالعات و آزمایش های خود بر سطح مریخ ادامه دهند، امری که به خصوص پس از کشف شواهد محکم دایر بر وجود آب در گذشته در این سیاره اهمیت به سزایی یافته است.

جیک ماتییویک، مهندس دستیار در آزمایشگاه رانش جت در پاسادینای کالیفرنیا، که این دو ماموریت از آنجا کنترل می شود، گفت: "دو کاوشگر قادر خواهند بود برای مطالعه نوع متفاوتی از سطح مریخ، با زمین شناسی متفاوت، به نقاط دیگری غیر از محل فرود خود سفر کنند."

وی افزود که تخمین تازه دایر بر فعالیت دو کاوشگر به مدت 240 روز مریخی، به تغییرات جوی در سطح مریخ یا سلامت کاوشگرها بستگی خواهد داشت و بنابراین ممکن است تغییر کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد