andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

سخنی با اهل نجوم

به تازگی با چند وبلاگ درباره نجوم برخورد کرده ام که در نوع خود کارهای خوبی بودند. راستش آدم وقتی که این وبلاگها را میبینه امیدوار میشه که انگار داره تو کشور ما هم در زمینه نجوم یه اتفاقاتی میفته .
بعضی از این دوستان کار خودشون رو خوب شروع کردن منتها موردی که در این باره وجود داره این هست که اکثریت این دوستان مطالبی رو که برای درج در وبلاگ خود اتخاب کرده اند مطالبی است که در سایر سایتهای ایرانی و وبلاگهای نجوم یافت میشه و بعضی از اونها حتی دارای منابع واحدی برای مطلب خود هستند .
با این حال همین که دوستان در این باره زحمت کشیدند و کار خوبی ارائه کردند بسیار جالب توجه است بخصوص اینکه بیشتر این کارها ترجمه از متون اصلی است و این خود بسیار جالب توجه است چون با کشیدن این زحمت از سوی این دوستان کار بسیاری از علاقمندان راحت میشود منتها چه خوب بود که دوستان مطالب موجود در سایتها را مشاهده میکردند و بعد به دنبال مطالبی میرفتند که هنوز ترجمه نشده و مراجع خوبی برای علاقمندان میباشد .
به هر حال من به عنوان یک علاقمند به علم نجوم از دوستانی که در وبلاگها یا سایتها توانایی ترجمه و شرایط لازم را برای این امر دارند تقاضا مینمایم که این کار و در حقیقت این لطف بزرگ را در حق ما انجام دهند .
البته من سعی میکنم به زودی تعدادی از همین سایتها را که مراجع خوبی نیز هستند به شما معرفی کنم .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد