andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

نجوم باستانی

مدتی پیش مطلبی رو خوندم که به نظرم جالب اومد مطلب درباره ارتباط تمدنهای پیشین و علم نجوم بود .
راستش تمایلی ندارم که نظری درباره این مطلب بدم ولی ارتباط موجود که در این مطلب به آن اشاره شده بسیار جالب میباشد .
من در زیر مطلب را به اختصار وارد کرده ام امیدوارم برای دوستان جالب باشد .
( نجوم یا بطور کلی بحث ستارگان در نظر انسانهای باستان دارای اهمیت بسیار و از نظر قومی و گروهی مقدس و قابل پرستش و در نظر عده ای نیز بی ارزش و بدیومن بوده است.
بطور مثال نظر مصریان باستان در مورد صور فلکی بسیار عمیق و متفکرانه می باشد در مورد ساخت اهرام ثلاثه مصر دانشمندان باستان شناس در قبل از دهه 80 تصور های گمراهانه ای داشتند اما اینک دانشمندان فرانسوی به نحوه و دلیل ساخت آن پی برده اند.صورت فلکی جبار در بین مصریان باستان بسیار مقدس بوده به حدی که ساخت اهرام دقیقاً به آن مربوط بوده و از آن پیروی شده است.
طبق کشف دانشمندان 3 هرم اصلی از 8 هرم مصر طبق 3 ستاره کمربند صورت فلکی شکارچی یا جبار ساخته شده است.این امر در ظاهر هم کاملاً مشهود است .اگر با چشم غیر مسلح نیز به این صورت فلکی نگاه کنید خواهید دید که در کمربند آن دو ستاره پرنورتردریک خط قرار دارند و ستاره سوم کم نور تر است ودر انحراف کمی از دو تای قبلی قرار گرفته است.
در ساخت اهرام مصر نیز دو هرم متعلق به فرعون و بزرگتر و هرم سوم متعلق به ملکه مصر و کمی کوچکتر می باشد که با انحراف نیز ساخته شده است.
در دیواره اهرام(هر سه هرم) سوراخهایی به عنوان دودکش و یا هواکش تعبیه شده که به اتاق قبر متصل می باشد.
دانشمندان با استفاده از دستگاههای لیزری پی بردند که این سوراخها دقیقاً مطابق با ستاره خاص آن هرم در آسمان می باشد .مطابقت 4 هرم دیگر در سایر نقاط مصر،با همین صورت فلکی (صورت فلکی جبار) نیز این امررا ثابت می کند که هواکش های هر هرم رو بسوی ستاره مخصوص آن هرم دارد! )
<b>در بالا درباره صورت فلکی جبار صحبت شد که نیاز به توضیح مشروح دارد که بعدا ذکر میشود .</b>

نظرات 2 + ارسال نظر
شبیری پنج‌شنبه 29 اردیبهشت‌ماه سال 1384 ساعت 07:21 ق.ظ http://sonnati.com

سلام... با این مطلب کلی حال کردم... بابا این مصریا واقع تمدن بزرگ و عجیبی داشتن به طوری که دانشمندان به تمدن اونها می گن تمدن فضایی... واقعا از حق نباید گذشت که تمدن مصر در بسیاری از جهات از تمدن ایران بزرگتر و زیباتر بوده... باز هم در باره مصر بنویس...
موفق باشی

محمد رضا نعمتی شنبه 24 دی‌ماه سال 1384 ساعت 02:07 ب.ظ


سلام
در مورد این موضوع میخواستم به مطلب جالبی اشاره کنم که شاید از نظر دور مانده و ان اینکه قران قبلا از علت ساخت ااهرام خبر داده است و دلیل ساخت حفره ها بر مبنای ستاره ها را بیان کرده واین مو ضوع در واقع اثباتی بر حقانیت قران است.
در صورت تمایل با شماره ۰۱۱۱-۲۲۵۱۴۱۱تماس بگیرید.




برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد