andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

نجوم آماتوری ۴

قسمت چهارم :
در مطلب پیش در مورد رصد و استفاده از نقشه آسمان صحبت به میان آمد .
در اینجا قصد آن دارم تا راه استفاده از این نقشه ها را به شما بیاموزم بطور کلی باید بگویم که برای شروع یک رصد نیاز به این هست که شما یک زیرانداز مناسب را بر روی زمین پهن کنید سپس بالشی را زیر سر خود قرار دهید در اینجا شما نیاز به وسایلی دارید که به شرح زیر میباشد :
 ۱. نقشه آسمان که در مورد آن قبلا صحبت کردیم .
 ۲. یک چراغ قوه که نور قرمز تولید کند ( این چرغ قوه در بازار موجود است ولی در صورتی که تمایلی به خرید ندارید میتوانید از قرار دادن یک تکه تلق بر روی شیشه چراغ قوه استفاده کنید این تلق باید قرمز رنگ باشد ) دلیل استفاده از این نوع چراغ قوه این است که به علت تاریک بودن محل رصد شما با روشن کردن این چراغ قوه دچار ناراحتی چشم نمیشوید .
 ۳ . استفاده از یک دوربین دو چشمی در صورتی که شرایط تهیه و استفاده از آن را داشته باشید .
با داشتن سه مورد بالا شما آماده برگزاری یک شب رصدی مناسب برای خود هستید .
به غیر از موارد بالا داشتن چند دوست خوب هم به بهتر شدن شرایط برای شما کمک میکند .
حال که تمام وسایل  و شرایط لازم گفته شد بر میگردیم به طریقه استفاده از نقشه .
بطور کلی طریقه استفاده به این شرح میباشد که بر روی زیر انداز به راحتی دراز بکشید و نقشه را بالای سر روبروی صورت بگیرید در این زمان شما تصاویر نقشه را به همان صورت میبینید که در آسمان موجود میباشد به یاد داشته باشید که هیچگاه نقشه را به صورت نقشه های معمولی به صورت عادی نگیرید .
پس از ایجاد شرایط گفته شده شما میتوانید با استفاده از چراغ قوه ستارگان و صورتهای فلکی موجود در آسمان را بیابید  . من روش رصد را بعدا مفصلا شرح میدهم .

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد