andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

نجوم طالع بینی و ... ۱

مطلبی چند وقت پیش نظرم رو جلب کرد .
یکی از دوستان کتابی خوانده بود درباره طالعبینی و در مورد این مسئه یادداشتی هم برداشته بود و اون رو برای من هم خواند .
اگر راستش را بخواهید خود من هم درباره این موضوع چند کتابی خوانده ام و فکر میکنم کم کسی باشد که در این باره چیزی نخوانده و نشنیده باشد .
به هر حال تا جایی که همه دوستان میدانند در این کتابها بر اساس ماهها و اینکه در آن ماه خورشید در کدام صورت فلکی است مطالبی را عنوان کرده و از آن به عنوان طالع تمام کسانیکه که در آن ماه به دنیا آمده اند نام میبرند و میگوید که شرایط اخلاقی در این افراد به فلان صورت است و جالب اینکه اگر غیر این هم باشد باز آن را به اکثریت نسبت میدهند و در سایت هایی که به این منظور ایجاد شده مردم را سر کار میگذارند و میگویند که فرضا امروز طالع متولدین فلان ماه چنین و چنان است که این از عجایب است و عجیبتر اینکه عده ای هم آن را میخوانند و باور میکنند بدون اینکه فکر کنند که آیا واقعا تمام میلیونها نفر متولدین آن ماه دارای یک شرایط یکسانی در آن روز هستند .
نکته دیگر این است که بر چه مبنایی این حرفها را میزنند در جهانی که بیش از شش میلیارد نفر جمعیت دارد آیا واقعا به طور متوسط هر ۵۰۰٫۰۰۰٫۰۰۰ نفر دارای اخلاقی مشابه هم هستند .
در واقع میتوان گفت که چنین ادعایی کاملا مسخره و به دور از عقل است مگر میشود باور کرد که در یک روز برای یک دوازدهم مردم جهان یک اتفاق خاص میفتد یا همه این جمعیت که در بالا ذکر شد دارای یک اخلاق و روحیه یکسان هستند .
در این مورد بعدا بیشتر صحبت میشود .

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد