andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

آندرومدا

گویا عده ای از دوستان معنی <u><b>آندرومدا</b></u> را نمی دانند
از اینرو تصمیم گرفتم تا در باره نام وبلاگ توضیحاتی بدهم تا شاید مورد توجه قرار بگیرد و همچنین پاسخگوی سوال دوستان شود.
 <b><u>آندرومدا </u></b>(( امراة المسلسله )) یکی از تعداد کثیر صور فلکی آسمان است که نام فارسی آن زن به زنجیر بسته است.
 نکته جالب توجه این صورت فلکی در آسمان وجود شیئی با نام علمی M31 یا NGC224 است که با چشم برهنه به صورت ستاره ابر مانندی از قدر پنجم است ولی زمانی که با کمک یک تلسکوپ قوی آن رارصد کنید به زیبایی و عظمت واقعی آن پی می برید .
M31 در واقع کهکشانی شبیه کهکشان ماست و از میلیاردها ستاره تشکیل شده است  این کهکشان نزدیکترین کهکشان به ما است و دورترین شیئی است در آسمان که با چشم برهنه قابل رویت است فاصله این کهکشان از ما دو میلیون سال نوری است که فکر میکنم شما معنی آن را میدانید یعنی نوری را که ما در حال حاضر از این کهکشان میبینیم مربوط به دو میلیون سال پیش است .
در مورد رویت این کهکشان باید اضافه کنم که این کهکشان در شهر با چشم برهنه خیلی سخت و با بهترین توانایی دید به سختی قابل رویت است و این به علت آلودگی نوری و همچنین آلودگی هوای شهر میباشد.
 در واقع باید بگویم که خودم هنوز در شهر موفق به رصد این کهکشان نشده ام ولی یکی از دوستان ادعا کرده که به سختی و با دقت زیاد موفق به رویت آن شده است.
به هر حال اگر مایل به دیدن این کهکشان بودید میتوانید آن را در هوای صاف و تمیز بیرون از شهر رصد کنید. البته در صورتی که یک دوربین دو چشمی داشته باشید به مرابت بهتر است و اگر وضع شما خوب است و دسترسی به تلسکوپ دارید که اوضاع واقعا فرق میکند به خصوص اگر این تلسکوپ هشت اینچ و هشت اینچ به بالا باشد.
 به هر حال این کهکشان زیبا را شما در ساعت ۲۱ آذرماه در سمت الرس خود دارید و  زمان مناسبی برای رویت آن میباشد.
 نکته دیگر درباره این کهکشان داستان اساطیری است که در کتب گذشتگان نقل شده من هم محض آشنایی دوستان ای داستان را به صورت خیلی خلاصه نقل میکنم.
 <b><u>داستان آندرومدا از این قرار است</u></b>
 آندرومدا دختر زیبای سه فه ئوس (( قیفاووس )) و کاسیو پیه ( ذات الکرسی ) پریان دریائی را از خودخواهی بیش از اندازه اش به خشم آورد.
نپتون ، برای تنبیه وی ، او را به صخره ای در کناره دریا زنجیر کرد تا شکار اژدهایی دریائی شود که در آن هنگام ساحل دریا را عرصه تاخت و تاز خود کرده بود. درست در همان لحظه ای که اژدها به آندرومدا حمله آورده بود، پرسه ئوس ( بر ساووش ) با جادو غول را به سنگ تبدیل کرد و آندرومدا را نجات داد.
خلاصه اینهم از داستان آندرومدا در آخر باید بگویم که موضوعی که موجب انتخاب این نام لز جانب من شد مربوط به خاطره ای خاص میشود .
در واقع یکشب برای رصد با عده ای از دوستان به بیرون شهر رفتیم در آنجا بود که من توانستم برای اولین بار به وسیله تلسکوپ یکی از دوستان این کهکشان زیبا را رصد کنم .
رصد این کهکشان زیبا برای اولین بار احساس من را نسبت به نجوم تغییر داد .
<b><u> منتظر پیامهای شما هستم</u></b>

نظرات 1 + ارسال نظر
شیرین چهارشنبه 14 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 03:34 ب.ظ http://anderomeda.blogfa.com

مطلبی که درمورد آندرومدا گذاشته بودی خیلی خوب بود خیلی دنبالش بودم بالاخره پیداش کردم راستی وبلاگ قشنگی داری بازم بنویس می خونم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد