andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

نجوم آماتوری ۲

قسمت دوم :
در مطلبی که پیش از این نوشتم صحبت خاصی از خود نجوم به میان نیامد .
به هر حال از آنجایی که در شروع کارم  تصمیم گرفتم تا در این وبلاگ بیشتر در مورد نفس علاقمندی به این علم جذاب صحبت شود سعی میکنم مطالب را بیشتر به شکلی ساده بیان کنم تا برای دوستانی که هنوز در این زمینه مطالعه نکرده اند قابل درک باشد .
در مطلب قبل درباره آسمان صحبت شد و این که برای شروع نجوم ابتدا باید به آسمان نگاه کرد البته باید اضافه کنم که نگاه به آسمان باید برای درک و لمس زیبایی آن صورت بگیرد و سعی کنید تا نظم موجود را در آسمان ببینید دیدن این نظم کار سختی نیست .
دوستانی که برای مدت چند شب پیاپی آسمان را نگاه کنند در میابند که در آسمان در هر شب تعدادی از ستارگان از جای مشخصی در آسمان حرکت کرده و در یک مسیر مشخص حرکت کرده و در طرف دیگر آسمان در افق پائین میروند و اگر این کار را در هر ماه تکرار کنیم در میابیم که در واقع  حرکت دیگری نیز وجود دارد چون ستارگانی را که ماه قبل در جای خاصی از آسمان میدیدیم در این ماه و در همان ساعت دیگر در آن جای قبلی نیستند .
البته ما این حرکت را در مورد اجرام دیگر مانند سیارات نیز مشاهده میکنیم و در مورد ماه باید بگویم که درک این حرکت نیازی به گذر چند ماه ندارد بلکه شما این حرکت را در طی همان چند شب رصد آسمان متوجه میشوید و با دنبال کردن آن در طی چند ماه درک بیشتری از نظم موجود پیدا میکنید .
باید توجه داشته باشید کسانی که با چند رصد یا به تعبیری همان دیدن آسمان کار را در این زمیه شروع میکنند خیلی بیشتر از کسانی که کار را از همان اول با شرکت در کلاسهای نجوم شروع میکنند پیشرفت میکنند و خود همان حس اولیه درباره نجوم در این افراد باعث میشد که با توان و تمایل بیشتری در این زمینه فعالیت کنند .
نظرات 1 + ارسال نظر
سلام شنبه 30 فروردین‌ماه سال 1382 ساعت 08:03 ق.ظ

سلام
منزل نو مبارک! امیدوارم که مثل قبل و بهتر از اون باشی.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد