andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

نجوم آماتوری ۱

نمیدونم تا به حال چند بار آسمان رو واقعا تماشا کردین.
 فقط این رو میدونم که خیلی از ما تا بحال و در طی زندگیشون حتی یک بار هم واقعا آسمان رو تماشا نکرده اند .
 من فکر میکنم برای شروع کار نجوم و شاید بهتر است بگویم برای علاقمند شدن به این علم بهتر است در ابتدا برای یکبار هم که شده واقعا به آسمان نگاه کنیم راستش من کم کسی رو میشناسم که از دیدن آسمان لذت نبره و به نجوم علاقمند نشه .
البته این را هم اضافه کنم که هر چقدر آسمانی که برای شروع میبینید تمیزتر و پر ستاره تر باشد این حس علاقه زودتر و بیشتر میشود .
مثلا :جایی مثل کویر که من از دیدن آسمانش سیر نمیشوم نکته دیگر این است که شما در زمان دیدن آسمان و لذت بردن از آن این حس را پیدا میکنید که گویا در بین برخی از ستارگان اتحاد خاصی و قابل رویتی وجود دارد و این میل را پیدا میکنید که شکل واقعی این اتحاد را درک کنید ( در این مورد بعدا توضیح میدهم ) و این خود شروعی میشود برای شما البته این موارد را افرادی که با طبیعت سروکار بیشتری دارند بیشتر درک میکنند مثلا قطعا کسانی که به کوه میروند شب را در آنجا میمانند این نکته را در میابند که چیزی زیباتر و جذابتر از دیدن آسمان نیست راستش این چیزی هست که من خودم هم تجربه کرده ام من در مورد احساسی که در آن زمان پیدا کردم چیزی نمیگویم چون دوست دارم که دوستان من خودشان این حال و هوا را احساس و در کنند و با درک خاص خودشان وارد شوند در حال حاضر بیشتر از این ادامه نمیدهم باقی صحبتها برای بعد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد