andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

andromeda

نجوم. ستاره شناسی. نجوم آماتوری. آسمان شب. ستارگان. سیارات. منجم. صورفلکی.منطقه البروج.رصد.انجمن.علم نجوم.گروههای نجومی.مسیه.

گزارش


مثلث تابستانی و نوار راه شیری در میان آن در آسمان تاریک کویر یزد در منطقه خرنق. ۳۰ دقیقه نوردهی با فیلم ۴۰۰ و موتور ردیاب و فیلتر محو کننده. ستاره های پرنور سمت راست (نسرطایر)، پایین چپ (ردف) و بالا چپ (نسر واقع) مثلث تابستانی را می سازند. - عکس از: بابک امین تفرشی

هفته گذشته برای من هفته خاصی بود البته فکر کنم شما هم خبر دارید که چه اتفاقاتی افتاد .
هفته گذشته در روز پنجشنبه همایش کسوف در قطب جنوب بود منهم رفتم البته عده کسانی که به این برنامه اومده بودن خیلی زیاد نبود در واقع اگه بگم کم بود توصیف بهتری است .
 فکر میکنم این به خاطر نبود تبلیغات کافی و گسترده برای این برنامه بود .
به هر حال برنامه با این جمع محدود شروع شد .
در ابتدا فیلمی از سفر قبلی این گروه به زیمباوه پخش شد و صحنه های گرفت خورشید رو در اونجا نشون دادند بعد هم آقای کردبچه رئیس گروه سایه نطقی را برای معرفی گروه ایراد کردند و مطالبی درباره سایت گروه و فعالیتها ایراد شد پس از اون هم با معرفی آقای خداشناس ایشان به پشت تریبون آمدند و در مورد این سفر توضیحات مختصری دادند و در آخر پس از آقای خداشناس و با معرفی از طرف آقای کردبچه آقای امین تفرشی به عنوان نفر دوم این گروه دو نفره خود را معرفی کرد و توضیحاتی را در مورد این سفر و شرایط آن بیان کرد و همچنین توضیحاتی در مورد شرایط قطب جنوب و خورشید گرفتگی بیان کرد .
گزارش آقای امین تفرشی مفصل و کامل بود .
همچنین مطرح شد که گزارشهای این گروه به صورت زنده در سایت گروه پخش خواهد شد .
در آخر هم نوجوانی که الان اسمش درست یادم نیست و مطالعات و مقاله ای در زمینه گرفت خورشید داشت پشت تریبون آمد و مطالبی را مطرح کرد .
در مورد برنامه باید گفت که اسپانسر مالی این برنامه یک شرکت کره ای است که من ترجیحا نام آن را نمی برم .
در آخر جلسه هم قرار شد که جلسه پرسش و پاسخ گذاشته شود که من به خاطر کمبود وقت دیگر در جلسه نماندم .
اما فردای آنروز یعنی روز جمعه ۲ آبان باز همانطور که اطلاع دارید قراربود نمایشگاهی از عکسهای آقایان امین تفرشی - زاکاریان و آقای صفاریان پور با عنوان آرام و ژرف برگزار شود که من هم به خاطر اشتیاقی که به این امر داشتم و همچنین چون در نمایشگاه قبلی موفق به دیدن کارها نشده بودم برای دیدن نمایشگاه در روز افتتاح آن به آنجا رفتم نمایشگاه دارای فضای محدودی بود و این فضای محدود واقعا گنجایش این تعداد بازدید کننده را نداشت .
نمایشگاه دارای کارهای زیبا و جذابی بود ولی به نظر من با توجه به توجه به تصاویر و تعاریفی که از نمایشگاه قبلی دیده و شنیده بودم  چندان قویتر نبود اما نکته جالب در این نمایشگاه پخش اسلایدهای این سه هنرمند و منجم عزیز بود که واقعا نقطه قوت نمایشگاه محسوب میشد .
با توجه به اینکه تمام مدت زمان پخش اسلاید را سر پا بودم ولی با اینحال از دیدن کارها سیر نمی شدم البته باید بگویم که عکسهای خوبی گرفتم ولی متاسفانه از آنجایی که شانس همیشه با من یار است اسکنرم خراب شد و نتونستم عکسها رو برای قرار دادن تو وبلاگ آماده کنم .

درخش جبار از ایوان خانه ای روستایی در روستای گازرخان الموت. واید ۲۴ میلیمتر، یک دقیقه نوردهی. - عکس از: اشین زاکاریان

اما نکته ای دیگه درباره نمایشگاه گروههای نجومی و اشخاص حاضر در مراسم افتتاحیه بودند .
در این نمایشگاه به غیر از خود هنرمندان آقای پژمان نوروزی و پوریا ناظمی حضور داشتند همینطور تعدادی از بچه های باسا رو هم دیدم و آقای مصطفی امام دوست همیشه حاضر ما در این مراسم بودند که با تعدادی از دوستانشان از گروه صدرا حضور داشتند .
از یک گروه نجومی تازه تاسیس هم چند نفر حضور داشتند که آشنایی چندانی با آنها نداشتم .
بقیه بازدید کنندگان رو هم که نمیشناختم به هر حال این گزارش این دو روز خاص بود امیدوارم کم و کسرش رو ببخشید در ضمن سعی میکنم مطالب مربوط به همایش کسوف در قطب جنوب رو بزودی تایپ و در وبلاگ قراربدم.
 پس تا بعد

هلال ماه و سیاره مشتری در آسمان شامگاهی امامزاده ای در شمال قزوین. ۲ ساعت نوردهی با فیلم فوجی ۱۰۰ و واید ۳۵ میلیمتر. خط پهن، ماه و خط پرنور دیگر مشتری است. - عکس از: سیاوش صفاریان پور

برساوش و خوشه دوتایی بر فراز پل تاریخی منطقه خرنق یزد. - عکس از: بابک امین تفرشی

شکوه راه شیری در دجاجه در آسمان تاریک کویر یزد در منطقه خرنق. ۳۰ دقیقه نوردهی با فیلم ۴۰۰ و موتور ردیاب و فیلتر محو کننده. - عکس از: بابک امین تفرشی
نظرات 7 + ارسال نظر
شاهان و سارا چهارشنبه 7 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 07:39 ب.ظ http://shareshahan.persianblog.com

سلام. البته تازه اولین باره که میئیم به اینجا اما معلومات خوبی نصیبمان شد .موفق باشی.

شیرین پنج‌شنبه 8 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 10:53 ب.ظ http://shirinnazkhatoon.persianblog.com

سلام.چه مطالب و عکسهای با شکوهی...خیلی دوست داشتم با هم همکاری کنیم اما چند سفر در پیش دارم.به محض اینکه فرصت کردم دوست دارم با هم صحبتی داشته باشیم.البته فکر نمی کنم اطلاعات من به پای شما برسد.در هر حال ادامه بده.متشکرم

یک منجم اماتور جمعه 9 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 01:04 ق.ظ http://jotter.persianblog.com

سلام اولا اسم ان نوجوانی که در ان جلسه بالای سن رفت علی کوهپایی است دوما با شما موفقم نمایشگاه اول این سه نفر خیلی بهتر بود و شاید دلیلش این یاشد که حاصل چندین ماه کار بود سوما پوریا ناظمی درسته چهارما من هم مطلبی درباره سفر به قطب جنوب در وبلاگم نوشتم خوشحال میشم سر بزنی خبرهای نجومی دیگر هم در راه است

طه یکشنبه 11 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 10:05 ق.ظ

دستت درد نکنه آقا سعید ! نیومدی، اما عجب عکسهای زیبایی .خیلی ممنون.

مصطفی یکشنبه 11 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 11:37 ب.ظ http://www.M42.persianblog.com

سلام آقا سعید عزیز ....خیلی چاکریم ...دلمون هم برای شما و دوستانتون خیلی تنگ شده وانشاا...در شب خسوف در خدمت هستیم(احتمالا فقط برنامه داخل شهر رو برگزار میکنیم-چون خودم هم یکشنبه امتحان دارم).....ضمنآ وبلاگ بنده همچنان آماده دریافت بیوگرافی شما و سایر علاقمندان به نجوم میباشد....به امید دیدار

یک منجم اماتور چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 01:30 ق.ظ http://jotter.persianblog.com

سلام منتظر مطالب جدیدت هستم

مصطفی چهارشنبه 14 آبان‌ماه سال 1382 ساعت 01:48 ب.ظ http://www.M42.persianblog.com

سلام آقا سعید ....خوبی ؟ آقا انشاا... برای خسوف در خدمت هستیم دیگه ؟ با تمام دوستان تشریف بیارید موزه دارآباد ساعت ۱۱ شب (شنبه شب) ....ضمنآ اگر میشه بیوگرافی و عکس هم یادتون نره .....قربانت

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد